چه عواملي باعث مي‌شوند يک طراح لوگو حرفه اي شويم؟ مراحل تبديل شدن به يک طراح لوگو حرفه اي بي نظير چيست؟ طراحي گرافيک اصطلاحي عام براي حرفه اي متشکل از طراحي حروف،تصويرسازي،عکاسي و چاپ است. طراحي گرافيک امروزه تبديل به يک هنر عمومي شده است. علاقه مندان به اين رشته هر روز زيادتر مي شوند اما چگونگي طراحي هم بسيار مهم است.هنر گرافيک شاخه هاي متعدد و متنوعي دارد، از يک طرف به عرصه تبليغات فرهنگي و تجاري و صنعت و از سوي ديگر در سينما و تلويزيون کاربرد دارد.اين هنر با معماري و موضوعات ارتباط محيطي نظير علائم راهنمايي و رانندگي و کمک به زيباسازي فضاهاي شهري نيز ورود پيدا کرده و از ديگر سو مواردي چون طراحي تمبر و اسکناس،طراحي کاشي،کاغذهاي بسته بندي، کاغذ ديواري، پارچه و … را نيز شامل مي گردد.


حال چگونه طراح لوگو حرفه اي شويم، با مطالعه و تحقيق در مورد طراحان موفق، گروه طراحي لوگو ايران خصوصيات مشترکي ميان تمام آن‌ها يافته است. براي حل يک مسئله گرافيک در طراحي بيش از يک راه مناسب وجود دارد و از اين رو طراح نيز بايد با به کار گرفتن عناصر بصري به شيوه هاي مختلف سعي کند براي يک موضوع بيش از يک طرح مناسب بيابد.


مهارت هاي يک طراح لوگو حرفه اي موفق


هميشه آماده يادگيري باشيد


بسياري از گرافيست‌ هاي بزرگ با فروتني آغاز به کار نمودند. آن‌ها هميشه در حال يادگيري هستند، مسايل جديد را امتحان مي‌کنند و دايما در حال نت برداري هستند. آن‌ها به اين دليل رشد نمودند که به عقايد افراد پيرامون خود بها مي‌دهند يعني گوش دادن.
اخبار،مقالات،آموزش هاي داده شده در سايت هاي گرافيکي و انجمن هاي مختلف را پيگيري کنيد و از آنها نردباني درست کنيد براي ترقي خودتان ، سايت ها و انجمن هاي فارسي زبان بسيار خوبي در ضمينه گرافيک و حتي فتوشاپ کار مي کنند که مي توانند کمک شاياني به شما در طراحي کنند.


به طرح ها و لوگوهاي اطراف خود دقت کنيد


شما بايد در معرض آنچه که در جهان طراحي مي‌گذرد قرار بگيريد. شما روزانه سايت هاي زيادي را مشاهده مي کنيد يا بنرهاي تبليغاتي و بيلبوردهاي مختلفي را در سطح شهر مي بينيد، شما اگر به همين طرح ها و طرز ترکيب رنگ ها و استفاده از ابزار دقت کنيد مي توانيد اين طرح ها را در ذهن خود ضبط کنيد و در هنگام طراحي ذهن خلاق تري داشته باشيد و طرح هاي جالب تري را ارائه دهيد.


هميشه يک طراح نقد پذيرباشيد


وقتي از شما انتقاد مي کنند بلافاصله از کوره در نرويد، شايد اين انتقادات به اين دليل باشند که شما پيشرفت کنيد. اگر شما در برابر انتقادهاي وارده نمي توانيد آرامش خود را حفظ کنيد شايد به اين دليل باشد که مي ترسيد چيزي را از دست بدهيد. چه چيزي؟ آيا واقعا ترس شما بجاست؟اگر شما به راستي دليل آن را ندانيد هرگز نمي توانيد آن مشکل را حل کنيد، پس در ابتدا سعي کنيد ريشه انتقادات را کشف کنيد. در مدت زماني که از شما انتقاد مي کنند سعي نکنيد به دفاع از خود برخيزيد و صحبت هاي طرف مقابل را به منظور دفاع از خويش قطع کنيد.


مهارت هاي گرافيست


تخيل و خلاقيت از ارکان اصلي ايده پردازي و انجام کارهاي هنري مي باشد.يک طراح خوب مي انديشد و براساس زمانبندي مشخص شده تصميم به ايجاد يک اثر مي گيرد. داشتن ذوق هنري و مهارت در طراحي،داشتن اطلاعات کافي از حيطه ها و تخصص هاي مرتبط مانند: چاپ و عکاسي، تصويرگري و طراحي،توانايي مديريت زمان و انجام کار .


  تخيل و خلاقيت – که از ارکان اصلي ايده پردازي و انجام کارهاي هنري مي باشد.
داشتن ذوق هنري و مهارت در طراحي
داشتن اطلاعات کافي از حيطه ها و تخصص هاي مرتبط مانند روش هاي چاپ و عکاسي
توانايي مديريت زمان و انجام کار مطابق با بودجه و زمانبندي آن
آگاهي از آخرين تغييرات و اطلاعات در حوزه گرافيک
روانشناسي رنگ


مهارت هاي نرم افزاري طراح لوگو حرفه اي


امروزه نرم افزارهاي رايانه اي يکي از مهم ترين ابزارهاي اصلي کار گرافيست است که ياري گر او در رسيدن به اهدافش مي باشد. بهتر است قبل از شروع طراحي لوگو يک نرم افزار انتخاب کنيد و با ابزارهاي آن آشنا شويد که معمولا گرافيست ها با فتوشاپ کار ميکنند قبل از طراحي بايد عنوان تصويري را که ميخواهيد طراحي کنيد را روي کاغذ رسم کنيد.


هيچ طراح گرافيکي نمي تواند در يک فضاي تهي و بدون فکر شکوفا شود و پيشرفت کند، لذا جستجو ويافتن منبع الهام و ايده، با مطالعه و ديدن پروژه هاي ديگر طراحان مي تواند به طرز شگفت انگيزي يکي از مهمترين بخشهاي پيشرفت يک طراح باشد. يک طراحي متعادل و پيرو مد روز ( در هنرهاي ديجيتال ) به سبک و سياق خلق شده توسط خودتان باعث خلق طرح هاي منحصر به فرد و تازه و نو مي شود.


 


علامت تجاري نشان يا لوگويي است که قادر است کالاهاي توليدي يا خدمات ارائه شده توسط يک شخص/بنگاه را از کالاها يا خدمات ساير بنگاه‌ها با اشخاص متمايز نمايد.
علامت تجاري يک لوگو مشخص است که اجناس و خدمات به خصوص که توسط شخص يا تشکيلات خاصي توليد و فراهم شده اند را متمايز مي کند. منشأ آن به زمان باستان بر مي گردد؛ وقتي که صنعت گران امضاها يا علائم خود را روي آثار هنري و کاربردي خود چاپ مي کردند. در طي سالها اين علامت ها جاي خود را به سيستم امروزي ثبت و حفاظت آرم تجاري دادند.
مطابق ماده 1 قانون علائم و اختراعات مصوب اول تير 1310 هجري خورشيدي، برند تجاري يا علامت تجاري به هر نوع علامتي اعم از نقش، تصوير، رقم، حرف، عبارت، مهر، لفاف و غير آن که براي امتياز و تشخيص محصول صنعتي تجاري يا فلاحتي اختيار مي‌شود.
حق استفاده انحصاري در علائم تجاري ويژه کسي است که آن را به ثبت رسانيده است. هر شخص اعم از حقيقي يا حقوقي (شرکت يا فرد) که مدارکي دال بر توليد- توزيع بسته بندي- خريد و فروش و يا واردات و صادرات کالا و يا مدارکي جهت فعاليت در زمينه خدماتي خاص داشته باشد مي تواند در همان زمينه تقاضاي ثبت نام و لوگوي خود را بدهد.


طراحي لوگو (آرم)، نشان‌واره


طراحي لوگو کاري فراتر از گذاشتن هويت بصري يک برند در يک قاب استلوگو اغلب در نگاه اول تاثير بسزايي در درک و احساس مشتري از شرکت و همچنين تصميم‌گيري او براي خريداري محصول آن شرکت دارد. در دنياي امروز که با لوگوهاي مختلف رنگ‌آميزي شده حتي کودکاني که توانايي بستن بند کفش خود را ندارند تنها باديدن آرم ي هر شرکت قادر هستند تشخيص دهند هر شرکتي چه محصولي توليد مي‌کند.


علامت تجاري از دارايي هاي ارزشمند محسوب مي شود


علائم تجاري علاوه بر نقش تعيين کننده اي که در تجارت و بازار ايفاء ميکنند، براي اکثر شرکت ها و بنگاه ها دارايي تجاري ارزشمندي محسوب ميشه به طوري که ارزش برخي از مشهورترين علائم تجاري در دنيا بيش از ميلياردها دلار برآورد و تخمين زده مي شه که خوب ميدونيم براي دارنده اون ثروت هنگفتيه!


دلايل حمايت از علائم تجاري


با اينکه اکثر کسب و کارها به اهميت استقاده از علائم تجاري به منظور تميز دادن محصولات‎شان از محصولات رقبا پي برده‌اند، همه آنها اهميت حمايت از علائم تجاري از طريق ثبت را درک نکرده‌اند.
پس از ثبت علامت طبق قانون ثبت علائم تجاري شخص/شرکت حق انحصاري پيدا ميکند، بموجب آن مي‌توانيد از عرضه کالاهاي يکسان يا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاري که عين يا به طريق گمراه کننده‌اي مشابه علامت تجاري شما هستند جلوگيري نمايد.
با توجه به ارزش علائم تجاري و اهميتي که يک علامت تجاري ممکن است در تعيين ميزان موفقيت يک محصول در بازار داشته باشد، تضمين اينکه در بازارهاي مربوط به ثبت رسيده باشد بسيار ضروري است.


طراحي لوگو يا علامت تجاري


طراحي لوگو يکي از مهمتريـن عواملي است که در اولين نگاه کيفيت يک کسب و کار را به بيننده نشان مي دهد. لوگو يا آرم و علامت تجاري نمادي است براي بيان کردن يک مفهوم که گاهي شامل يک عبارت و گاهي شامل يک نشانه است. لوگوي هر شخص يا سازمان رد پايي است از حضور در يک عرصه. طراحي لوگو حرفه اي نقش به سزايي در عرصه رقابت کالا يا خدمات شما با ساير رقبا دارد.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تور ایران ایران زیبا فارور | Faroor رشد و توسعه فردی. پربیننده ترین اخبار 24 ساعت گذشته همه چی موجوده Christopher قرآن و اهل بیت